Дистанційне навчання(українська мова)

14.04.2021
Українська мова 

Вправа 350




12.04.2021
Українська мова 

Тема:Розвиток мовлення.(Наступний урок). 




23.03.2021
Українська мова 

Тема:Прислівник, як частина мови.

Вправа 325.







18.09.2020
Українська мова 

Тема:Розвиток мовлення.Складання тексту-міркування на тему "Чи можуть тварини спілкуватися?".
Запиати в робочому зошиті.





16.09.2020
Українська мова 

Тема:Текст-опис.Складання тексту-опису людині.
Вправа 41






15.09.2020
Українська мова 

Тема:Текст-міркування та побудова цього тексту за поданим твердженням, доказом і висновком .
Вправа 36





14.09.2020
Українська мова 

Тема:Поділ тексту на частини.Складання плану.Спостереження за роллю абзаців у тексті.
Вправа 32.



09.09.2020
Українська мова 

Тема:Засоби зв'язку речень у тексті .Редагування тексту .
Вправа 28 .




08.09.2020
Українська мова 

Тема:Слова найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті.
Вправа 24






07.09.2020
Українська мова 

Тема:Текст.Тема і мета висловлювання.Заголовок.
Вправа 20 









21.05.2020
Українська мова 

Тема:Опрацювати завдання на сторінці 169-170(Усно).



20.05.2020
Українська мова 

Тема:Змінювання дієслів за часами .(Усно)



18.05.2020
Українська мова 

Тема:Контрольна робота №1:

Тема:Контрольна робота №2:





07.05.2020
Українська мова 







Тема:Закріплення знань і вмінь пов'язаних з лексико-логічними значеннями дієслів.
Вправа 413
Вправа 414
Вправа 416
Домашнє завдання:

Вправа 417


06.05.2020
Українська мова 






Тема:Вживання дієслів у переносному значенні.Складання розповіді.
Вправа 408
Вправа 410
Домашнє завдання:

Вправа 412


05.05.2020
Українська мова 





Тема:Дієслова - антоніми.
Вправа 405
Вправа 406
Домашнє завдання:
Вправа 407




30.04.2020
Українська мова 





Тема:Розвиток мовлення.
Опрацювати наступний урок



29.04.2020
Українська мова 




Тема:Дієслова-синоніми.Редагування тексту.
Вправа 399
Вправа 401
Домашнє завдання:
Вправа 403





28.04.2020
Українська мова 





Тема:Розпізнавання дієслів у реченнях .Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах.
Вправа 393
Домашнє завдання:
Вправа 395




23.04.2020
Українська мова 




Тема:Загальне поняття про дієслово.Зв'язок дієслова з іменником в реченні .Складання речень за малюнками.
Вправа 389
Вправа 390
Домашнє завдання:
Вправа 391



22.04.2020
Українська мова 



Тема:Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови.Складання усної розповіді.
Вправа 380(письмово)
Вправа 381(письмово)
Вправа 386(письмово)
Домашнє завдання:
Вправа 387



14.04.2020
Українська мова 



Тема:Розвиток мовлення(письмово наступний урок)



09.04.2020
Українська мова 


Тема:Спостереження за роллю прикметників у загадках.Колективне складання втору-міркування.
Вправа 374
Вправа 376(усно)
Домашнє завдання:
Вправа 378




08.04.2020
Українська мова 

Тема:Вживання прикметників в прямому і переносному значенні.Складання розповідей за малюнками і опорними словами.
Вправа 371
Домашнє завдання:
Вправа 373




07.04.2020
Українська мова 
Тема:Розвиток мовлення(письмово наступний урок)



03.04.2020
Українська мова 


Тема:Прикметники - синоніми.Розбір прикметника як частини мови.
1. Колективна робота (вправа 365, с. 150)
— Спишіть словосполучення прикметників з іменниками. До прикметників доберіть синоніми і антоніми. Запишіть за зразком.
Веселі пісні —
Сильний вітер —
Чисте повітря —
Мала киця —
 (вправа 366, с. 150)
— Прочитайте виразно текст.
— Випишіть спільнокореневі слова парами. Позначте їх будову. Усно назвіть рід прикметників.
— Назви яких кольорів можна утворити від слів абрикос ,лимон;  золото, срібло
 (вправа 367, с. 150)
— Прочитайте. Доберіть до тексту заголовок, який складався би зі сполучення прикметника з іменником.
— Знайдіть прикметник, ужитий в усіх трьох родах. Випишіть його разом з іменниками, з якими він зв’язаний.
Списування з граматичним завданням 
— Прочитайте текст. Спишіть, вставляючи пропущені закінчення прикметників. Поясніть, як ви дізналися, які закінчення треба вставити. 
Скільки з’явилося нових квіток! Уже відцвіли блакитн... проліски. А в кущиках свіж... трави з’явилися фіолетов... фіалки. Біл... рухлив... дзвоники конвалій висять на тоненьк... ніжках. Від’їде травень на човнику і прихопить з собою син... дощі, зелен... шум та солов’їн... спів. 
— У другому і третьому реченнях підкресліть головні члени речення. 
Домашнє завдання

Вправа 367(3,4) ст.150


02.04.2020
Українська мова 

Тема:Вправи на визначення роду і числа прикметників.Прикметники-антоніми
1. Коментоване виконання (вправа 360).

2. Попрацюймо редакторами (за вправою 361).
— Прочитайте текст. З’ясуйте значення невідомих слів.
— Ще раз прочитайте і скажіть, який недолік ви помітили в тексті.
— Щоб не повторювати прикметник .жаркий, замініть його синонімами.
(Жаркий — гарячий, спекотливий, спекотний, пекучий, палаючий, жагучий.)

3. Попереджувальний диктант (за вправою 362).
Куди подівся лагідний вітерець? Дужий вітрище рве тремтливі віти дерев, хилить голови золотоокрашеним соснам, хмару за хмарою в червоне сонне шпурляє.
— Підкресліть слова, які мають протилежні значення. (Лагідний — дужий.)
— Випишіть з тексту іменники разом із прикметниками, які від них залежать. У дужках позначте число за зразком.

4. Творче списування (вправа 363).
— Доберіть антонімічну пару. Назвіть свої приклади.

1. Творчий словниковий диктант. Мама диктує прикметники, а діти підбирають і записують антоніми до них.
Гарячий (холодний), солодкий (кислий), щедрий (скупий), дешевий (дорогий), злий (добрий), низький (високий), близький (далекий), вузький (широкий), денний (нічний), брудний (чистий), веселий (сумний).

Каліграфічна хвилинка.
— Спишіть каліграфічно слова з таблички «До твого словничка» (с. 149). Назвіть незнайомі слова. Запам’ятайте орфограми. До трьох із записаних іменників доберіть по одному прикметнику, визначте їх рід і число.
1) Прочитайте прислів’я. Підкресліть прикметники-антоніми. Випишіть словосполучення іменників з прикметниками в однині, визначте рід.
• Краше терпіти велике лихо, ніж зробити мале.
• Не кидай старих чобіт, поки не купиш нових.
• Добре слово будує, а зле — руйнує.
• Мала крапля великий камінь продовбає.
• Борода довга, а розум короткий.
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
2) Зі слів кожного рядка запишіть речення. Визначте рід і число прикметників.
• До, веде, вузька, річки, доріжка.
• Небу, хмарка, біла, по, пливе, блакитному.
• Миє, хвилях, у, верба, гілля, озера, прохолодних.
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Домашнє завдання
Вправа 364.




01.04.2020
Українська мова 
Тема: Узгодження прикметника з іменником у різних формах і за питаннями. Змінювання прикметників за родами в сполученні з іменником. Родові закінчення прикметників.
.
4.2. Виконання вправ з підручника.
- Відкрийте свої підручники на ст.145.Зверніть увагу на вправу під №351.Ваше завдання змінити прикметник відповідно до запитання. Наприклад:
  Пісня (яка?) народна – у пісні (якій?)…..;
  порада (яка?) добра – пораду (яку?)
…..;
  лис (який?) хитрий – лисові (якому?)
….;
  час (який?) обідній – у час (який?)
….;
  небо (яке?) синє – на небі (якому?)
….;
  листя (яке?) кленове – під листям (яким?)
.


Вправа 356(1,2)

Правило(ст..147)


Домашнє завдання Впр.359.

31.03.2020
Українська мова 
Тема:Вправи на встановлення зв'язку прикметників з іменниками в реченнях.Змінювання прикметників за числами
Тема уроку.       Вправи на встановлення звязку прикметників з іменниками.


Утвори словосполучення ІМЕННИК + ПРИКМЕТНИК.
Виписати словосполучення.
Реве та стогне Дніпр широкий,
сердитий вітер завивав,
додолу верби гне високі
горами хвилю підійма… Т.Шевченко
 Практичне закріплення навчальних досягнень учнів.
Записати слово весна й підібрати спільнокореневі
 (Завдання: передати радість очікування весни, доповнити речення прикметниками)Ця пора року найбільш подобалась Т.Г.Шевченку.
                                                   ВЕСНА
          Тепло засвітить __________  сонечко. По __________ дорогах задзюрчать ________ струмочки. На деревах з’являться ________ листочки. З теплих країв прилетять _________ друзі-птахи.
 Вивчення нового матеріалу.
3.Вправа 109 с. 48,
- Прочитайте вірш «Шевченко» М.Рильського.
- Як ви розумієте другу строфу вірша? Випишіть виділенні іменники та встановіть зв'язок із прикметниками.
 Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу.
Словникова робота (с. 43, впр.97)
Прочитати вправу.
-                     Про яке джерело йдеться?
-                     Кринúця – це словникове слово.




Домашнє завдання.
Творча робота: записати уривок із твору Т.Г.Шевченка, де картини природи яскраво описуються за допомогою прикметників. Виписати із поезії Шевченка 10 іменників з прикметниками, встановити зв'язок між ними.




19.03.2020
Українська мова 
Тема:Загальне поняття про прикметник.Зв'язок прикметників з іменниками в реченні.
Хід уроку
I. Організаційний момент
2. Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою в парах (вправа 332, с. 138)
— Прочитайте і спишіть. Підкресліть прикметники. Усно поставте до них питання.
— Зверніть увагу, як за допомогою прикметників авторові вдалося змалювати предмети навколишньої природи. Використовуйте для цього прикметники.
— У яких рядках вірша висловлено його головну думку?
2. Творча робота
— Миколка написав твір. Ось він.
Ліс. ... вечір. У ... ... кожухах сплять ялинки. ... замети вкрили ... пеньки та ... листя. Скоро ... вовчі очі виглянуть із ... хащі.
(Зимовий, білих, пухнастих, снігові, старі, осіннє, голодні, лісової).
— Чи сподобався вам Миколчин твір?
— Що потрібно додати, щоб він став кращим?
— До якої частини мови належать ці слова?
— Запишіть утворений текст, додаючи слова з довідки.


Домашнє завдання 
Впр.335,ст.135

18.03.2020
Українська мова 
Тема:повторити відмінювання іменників.
Провідміняти 3 іменники жіночого роду, 3 іменники чоловічого роду і 3 іменники середнього роду.
Домашнє завдання:
Скласти речення з кожним із відмінюваних іменників


17.03.2020
Українська мова 
Тема:
Опрацювати наступний урок.



13.03.2020
Українська мова 
Тема: "Вправи на розпізнавання часових форм дієслова". 3 клас
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
1. Каліграфічна хвилинка
Урок продовжимо без зупинки
з каліграфічної хвилинки
к, ки, ип, пі, іт, ти   
кипіти, клекотіти, вирувати, пінитися.
У чайнику закипіла вода.
2. Словникова робота
- До вашого словничка ще входить одне словникове слово, те, яке треба запам'ятати.
Кипіти - нагрівшись до 100 градусів, випускати пару (про посудину з рідиною), клекотіти, вирувати, пінитися під час нагрівання, випускаючи гарячу пару (про рідину).
3.Самостійна робота
Вправа 424


4. Поетична хвилинка
- Але з нами завжди в серці любов до рідного слова, милого краю, нашої Батьківщини. І дівчата з трьох різних груп продемонструють, як вони вміють виразно читати вірш, пронизаний любов'ю до рідної України, а ми з вами оберемо, хто найкраще декламує вірш.
         Мій рідний край
Мій край чудовий - Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов'я.

Все найдорожче в цілім світі,
Бо тут почався наш політ.
Цвітуть волошки сині в житі,
Звідсіль ведуть дороги в світ.

Усе найкраще і єдине,
І радощі усі, й жалі...
Мій рідний краю, Україно!
Найкраще місце на землі!
                          Н.Красоткіна
II. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу.
1. Гра "Минуле-теперішнє-майбутнє"
Минулий час
Теперішній час
Майбутній час
Що робив?


(козачата)
Що роблю?


(сучасники)
Що робитиму?
Що буду робити?

(нова генерація)
VІІ. Домашнє завдання.
Вправа 426, с. 170, повторити правила про часові форми дієслів.

12.03.2020
Українська мова
Тема:Змінювання дієслів за часами .Складання кінцівки тексту-спостереження

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання 
ІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1. Пояснення про часи дієслів
Теперішній час
Минулий час
Майбутній час
що роблю?
що робив?
що буду робити?
що робиш?
що робила?
що робитиму?
що робить?
що робило?
що будет робити?
що робимо?
що робили?
що робитимеш?
що робите?
що зробив?
що буде робити?
що роблять?
що зробила?
що робитиме?
що зробило?
що будуть робити?
що зробили?
що робитимуть?


2. Вправа 418 (на закріплення пояснення).
3. Робота з таблицею часів дієслова (за вправою 419).
Висновок. Дієслова змінюються за часами. Вони мають три часи: теперішній, майбутній і минулий. Щоб визначити час дієслова, треба поставити питання до нього і встановити, коли відбувається дія.
4. Вибіркове списування (за вправою 420).
— Випишіть окремо дієслова теперішнього, минулого і майбутнього часу.
— Запишіть прислів’я.
Хто багато читає, той багато знає.
5. Творча вправа 421 (із граматичним завданням).
— Прочитайте текст-міркування.
— Яку нову інформацію ви отримали із цього тексту?
— Знайдіть у ньому твердження і доказ (доведення).
— Який висновок тут можна зробити? Придумайте, як завершити текст.
б) Письмове завдання.
— Випишіть з тексту дієслова теперішнього часу у стовпчик. Доберіть до них форми минулого та майбутнього часу. Запишіть.
Теперішній час
Минулий час
Майбутній час
знищує
розносять
зрихлюють
переміщують
збагачують
відкривають
ІІІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
1. Вправи для самостійної роботи. (Робочий зошит. 3 клас, с. 67.)
1) Він поданих дієслів утворіть і запишіть всі часові форми.
Стояти — стояв, стоїть, буде стояти (стоятиме).
Будувати — ____________________________________
Співати —_____________________________________

ІV.Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.
С. 167, 168 — правило, вправа 422.

Немає коментарів:

Дописати коментар