14.04.2021
Українська мова
Вправа 350
12.04.2021
Українська мова
Тема:Розвиток мовлення.(Наступний урок).
23.03.2021
Українська мова
Тема:Прислівник, як частина мови.
Вправа 325.
18.09.2020
Українська мова
Тема:Розвиток мовлення.Складання тексту-міркування на тему "Чи можуть тварини спілкуватися?".
Запиати в робочому зошиті.
16.09.2020
Українська мова
Тема:Текст-опис.Складання тексту-опису людині.
Вправа 41
15.09.2020
Українська мова
Тема:Текст-міркування та побудова цього тексту за поданим твердженням, доказом і висновком .
Вправа 36
14.09.2020
Українська мова
Тема:Поділ тексту на частини.Складання плану.Спостереження за роллю абзаців у тексті.
Вправа 32.
09.09.2020
Українська мова
Тема:Засоби зв'язку речень у тексті .Редагування тексту .
Вправа 28 .
08.09.2020
Українська мова
Тема:Слова найважливіші для висловлення думки в реченні, тексті.
Вправа 24
07.09.2020
Українська мова
Тема:Текст.Тема і мета висловлювання.Заголовок.
Вправа 20
21.05.2020
Українська мова
Тема:Опрацювати завдання на сторінці 169-170(Усно).
20.05.2020
Українська мова
Тема:Змінювання дієслів за часами .(Усно)
18.05.2020
Українська мова
Тема:Контрольна робота №1:
07.05.2020
Українська мова
Тема:Закріплення
знань і вмінь пов'язаних з лексико-логічними значеннями дієслів.
Вправа 413
Вправа 414
Вправа 416
Домашнє завдання:
Вправа 417
06.05.2020
Українська мова
Тема:Вживання
дієслів у переносному значенні.Складання розповіді.
Вправа 408
Вправа 410
Домашнє завдання:
Вправа 412
05.05.2020
Українська мова
Тема:Дієслова
- антоніми.
Вправа 405
Вправа 406
Домашнє завдання:
Вправа 407
Українська мова
Тема:Розвиток мовлення.
Опрацювати наступний урок
29.04.2020
Українська мова
Тема:Дієслова-синоніми.Редагування тексту.
Вправа 399
Вправа 401
Домашнє завдання:
Вправа 403
28.04.2020
Українська мова
Тема:Розпізнавання дієслів у реченнях .Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах.
Вправа 393
Домашнє завдання:
Вправа 395
23.04.2020
Українська мова
Тема:Загальне поняття про дієслово.Зв'язок дієслова з іменником в реченні .Складання речень за малюнками.
Вправа 389
Вправа 390
Домашнє завдання:
Вправа 391
22.04.2020
Українська мова
Тема:Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови.Складання усної розповіді.
Вправа 380(письмово)
Вправа 381(письмово)
Вправа 386(письмово)
Домашнє завдання:
Вправа 387
14.04.2020
Українська мова
Тема:Розвиток мовлення(письмово наступний урок)
09.04.2020
Українська мова
Тема:Спостереження за роллю прикметників у загадках.Колективне складання втору-міркування.
Вправа 374
Вправа 376(усно)
Домашнє завдання:
Вправа 378
08.04.2020
Українська мова
Тема:Вживання прикметників в прямому і переносному значенні.Складання розповідей за малюнками і опорними словами.
Вправа 371
Домашнє завдання:
Вправа 373
07.04.2020
Українська мова
Тема:Розвиток мовлення(письмово наступний урок)
03.04.2020
Українська мова
Тема:Прикметники - синоніми.Розбір прикметника як частини мови.
1. Колективна робота (вправа 365,
с. 150)
— Спишіть словосполучення
прикметників з іменниками. До прикметників доберіть синоніми і антоніми.
Запишіть за зразком.
Веселі пісні —
Сильний вітер —
Чисте повітря —
Мала киця —
(вправа 366, с. 150)
— Прочитайте виразно текст.
— Випишіть спільнокореневі слова
парами. Позначте їх будову. Усно назвіть рід прикметників.
— Назви яких кольорів можна
утворити від слів абрикос ,лимон; золото,
срібло
(вправа 367, с. 150)
— Прочитайте. Доберіть до тексту
заголовок, який складався би зі сполучення прикметника з іменником.
— Знайдіть прикметник, ужитий в
усіх трьох родах. Випишіть його разом з іменниками, з якими він зв’язаний.
Списування з граматичним
завданням
— Прочитайте текст. Спишіть,
вставляючи пропущені закінчення прикметників. Поясніть, як ви дізналися, які
закінчення треба вставити.
Скільки з’явилося нових квіток!
Уже відцвіли блакитн... проліски. А в кущиках свіж... трави з’явилися
фіолетов... фіалки. Біл... рухлив... дзвоники конвалій висять на тоненьк...
ніжках. Від’їде травень на човнику і прихопить з собою син... дощі, зелен...
шум та солов’їн... спів.
— У другому і третьому реченнях
підкресліть головні члени речення.
Домашнє
завдання
Вправа
367(3,4) ст.150
02.04.2020
Українська мова
Тема:Вправи на визначення роду і числа прикметників.Прикметники-антоніми
1. Коментоване виконання (вправа 360).
2. Попрацюймо редакторами (за вправою 361).
— Прочитайте текст. З’ясуйте значення
невідомих слів.
— Ще раз прочитайте і скажіть, який
недолік ви помітили в тексті.
— Щоб не повторювати прикметник .жаркий,
замініть його синонімами.
(Жаркий — гарячий,
спекотливий, спекотний, пекучий, палаючий, жагучий.)
3. Попереджувальний диктант (за вправою 362).
Куди подівся лагідний вітерець? Дужий вітрище рве тремтливі віти дерев,
хилить голови золотоокрашеним соснам, хмару за хмарою в червоне сонне шпурляє.
— Підкресліть слова, які мають протилежні
значення. (Лагідний — дужий.)
— Випишіть з тексту іменники разом із
прикметниками, які від них залежать. У дужках позначте число за зразком.
4. Творче списування (вправа 363).
— Доберіть антонімічну пару. Назвіть свої
приклади.
1. Творчий словниковий диктант. Мама диктує прикметники, а діти підбирають і записують
антоніми до них.
Гарячий (холодний), солодкий (кислий), щедрий (скупий), дешевий (дорогий),
злий (добрий), низький (високий), близький (далекий), вузький (широкий), денний
(нічний), брудний (чистий), веселий (сумний).
Каліграфічна хвилинка.
— Спишіть каліграфічно слова з таблички
«До твого словничка» (с. 149). Назвіть незнайомі слова. Запам’ятайте орфограми.
До трьох із записаних іменників доберіть по одному прикметнику, визначте їх рід
і число.
1) Прочитайте прислів’я. Підкресліть
прикметники-антоніми. Випишіть словосполучення іменників з прикметниками в
однині, визначте рід.
• Краше терпіти велике лихо, ніж зробити
мале.
• Не кидай старих чобіт, поки не купиш
нових.
• Добре слово будує, а зле — руйнує.
• Мала крапля великий камінь продовбає.
• Борода довга, а розум короткий.
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
2) Зі слів кожного рядка запишіть речення.
Визначте рід і число прикметників.
• До, веде, вузька, річки, доріжка.
• Небу, хмарка, біла, по, пливе, блакитному.
• Миє, хвилях, у, верба, гілля, озера,
прохолодних.
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Домашнє завдання
Вправа 364.
01.04.2020
Українська мова
Тема: Узгодження прикметника з іменником у різних формах і за питаннями. Змінювання прикметників за родами в сполученні з іменником. Родові закінчення прикметників.
.
4.2. Виконання вправ з
підручника.
- Відкрийте свої підручники на ст.145.Зверніть увагу на вправу під
№351.Ваше завдання змінити прикметник відповідно до запитання. Наприклад:
Пісня (яка?) народна – у пісні (якій?)…..;
порада (яка?) добра – пораду (яку?)…..;
лис (який?) хитрий – лисові (якому?)….;
час (який?) обідній – у час (який?)….;
небо (яке?) синє – на небі (якому?)….;
листя (яке?) кленове – під листям (яким?)….
Вправа 356(1,2)
порада (яка?) добра – пораду (яку?)…..;
лис (який?) хитрий – лисові (якому?)….;
час (який?) обідній – у час (який?)….;
небо (яке?) синє – на небі (якому?)….;
листя (яке?) кленове – під листям (яким?)….
Вправа 356(1,2)
Домашнє завдання Впр.359.
31.03.2020
Українська мова
Тема:Вправи на встановлення зв'язку прикметників з іменниками в реченнях.Змінювання прикметників за числами
Тема уроку. Вправи
на встановлення зв’язку
прикметників з іменниками.
Утвори словосполучення ІМЕННИК + ПРИКМЕТНИК.
Виписати
словосполучення.
Реве та стогне Дніпр широкий,
сердитий вітер завивав,
додолу верби гне високі
горами хвилю підійма…
Т.Шевченко
Практичне
закріплення навчальних досягнень учнів.
Записати
слово весна й підібрати спільнокореневі
(Завдання: передати радість очікування весни,
доповнити речення прикметниками)Ця пора року найбільш подобалась
Т.Г.Шевченку.
ВЕСНА
Тепло засвітить __________ сонечко. По __________ дорогах задзюрчать
________ струмочки. На деревах з’являться ________ листочки. З теплих країв
прилетять _________ друзі-птахи.
Вивчення нового матеріалу.
3.Вправа
109 с. 48,
- Прочитайте
вірш «Шевченко» М.Рильського.
- Як ви розумієте другу строфу вірша? Випишіть
виділенні іменники та встановіть зв'язок із прикметниками.
Закріплення та узагальнення вивченого матеріалу.
Словникова
робота (с. 43, впр.97)
Прочитати вправу.
-
Про яке джерело йдеться?
-
Кринúця – це словникове слово.
Домашнє
завдання.
Творча робота: записати уривок із твору
Т.Г.Шевченка, де картини природи яскраво описуються за допомогою прикметників.
Виписати із поезії Шевченка 10 іменників з прикметниками, встановити зв'язок
між ними.
19.03.2020
Українська мова
Тема:Загальне поняття про прикметник.Зв'язок прикметників з іменниками в реченні.
Хід
уроку
I. Організаційний момент
2. Самостійна робота з наступною
взаємоперевіркою в парах (вправа 332, с. 138)
— Прочитайте і спишіть.
Підкресліть прикметники. Усно поставте до них питання.
— Зверніть увагу, як за допомогою
прикметників авторові вдалося змалювати предмети навколишньої природи. Використовуйте
для цього прикметники.
— У яких рядках вірша висловлено
його головну думку?
2. Творча робота
— Миколка написав твір. Ось він.
Ліс. ... вечір. У ... ... кожухах
сплять ялинки. ... замети вкрили ... пеньки та ... листя. Скоро ... вовчі очі
виглянуть із ... хащі.
(Зимовий, білих, пухнастих,
снігові, старі, осіннє, голодні, лісової).
— Чи сподобався вам Миколчин
твір?
— Що потрібно додати, щоб він
став кращим?
— До якої частини мови належать
ці слова?
— Запишіть утворений текст,
додаючи слова з довідки.
Домашнє завдання
Впр.335,ст.135
18.03.2020
Українська мова
Тема:повторити відмінювання іменників.
Провідміняти 3 іменники жіночого роду, 3 іменники чоловічого роду і 3 іменники середнього роду.
Домашнє завдання:
Скласти речення з кожним із відмінюваних іменників
17.03.2020
Українська мова
Тема:
Опрацювати наступний урок.
13.03.2020
Українська мова
Тема: "Вправи на розпізнавання часових форм дієслова". 3 клас
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
1. Каліграфічна хвилинка
Урок продовжимо
без зупинки
з каліграфічної
хвилинки
к,
ки, ип, пі, іт, ти
кипіти,
клекотіти, вирувати, пінитися.
У
чайнику закипіла вода.
2. Словникова робота
- До вашого словничка ще входить одне
словникове слово, те, яке треба запам'ятати.
Кипіти - нагрівшись до 100 градусів, випускати
пару (про посудину з рідиною), клекотіти, вирувати, пінитися під час
нагрівання, випускаючи гарячу пару (про рідину).
3.Самостійна робота
Вправа 424
4. Поетична хвилинка
- Але з нами завжди в серці
любов до рідного слова, милого краю, нашої Батьківщини. І дівчата з трьох
різних груп продемонструють, як вони вміють виразно читати вірш, пронизаний
любов'ю до рідної України, а ми з вами оберемо, хто найкраще декламує вірш.
Мій рідний край
Мій край чудовий - Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й
калина,
Чарівна пісня солов'я.
Все найдорожче в цілім
світі,
Бо тут почався наш політ.
Цвітуть волошки сині в
житі,
Звідсіль ведуть дороги в
світ.
Усе найкраще і єдине,
І радощі усі, й жалі...
Мій рідний краю, Україно!
Найкраще місце на землі!
Н.Красоткіна
II. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу.
1. Гра "Минуле-теперішнє-майбутнє"
Минулий час
|
Теперішній час
|
Майбутній час
|
Що робив?
(козачата)
|
Що роблю?
(сучасники)
|
Що робитиму?
Що буду робити?
(нова генерація)
|
VІІ. Домашнє завдання.
Вправа 426, с. 170, повторити правила про
часові форми дієслів.
12.03.2020
Українська мова
Тема:Змінювання дієслів за часами .Складання кінцівки тексту-спостереження
2. Вправа 418 (на закріплення пояснення).
12.03.2020
Українська мова
Тема:Змінювання дієслів за часами .Складання кінцівки тексту-спостереження
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
ІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1. Пояснення про часи дієслів
Теперішній час
|
Минулий час
|
Майбутній час
|
що роблю?
|
що робив?
|
що буду робити?
|
що робиш?
|
що робила?
|
що робитиму?
|
що робить?
|
що робило?
|
що будет робити?
|
що робимо?
|
що робили?
|
що робитимеш?
|
що робите?
|
що зробив?
|
що буде робити?
|
що роблять?
|
що зробила?
|
що робитиме?
|
що зробило?
|
що будуть робити?
| |
що зробили?
|
що робитимуть?
|
2. Вправа 418 (на закріплення пояснення).
3. Робота з таблицею часів дієслова (за вправою 419).
Висновок. Дієслова змінюються за часами. Вони мають три часи: теперішній, майбутній і минулий. Щоб визначити час дієслова, треба поставити питання до нього і встановити, коли відбувається дія.
4. Вибіркове списування (за вправою 420).
— Випишіть окремо дієслова теперішнього, минулого і майбутнього часу.
— Запишіть прислів’я.
Хто багато читає, той багато знає.
5. Творча вправа 421 (із граматичним завданням).
— Прочитайте текст-міркування.
— Яку нову інформацію ви отримали із цього тексту?
— Знайдіть у ньому твердження і доказ (доведення).
— Який висновок тут можна зробити? Придумайте, як завершити текст.
б) Письмове завдання.
— Випишіть з тексту дієслова теперішнього часу у стовпчик. Доберіть до них форми минулого та майбутнього часу. Запишіть.
Теперішній час
|
Минулий час
|
Майбутній час
|
знищує
| ||
розносять
| ||
зрихлюють
| ||
переміщують
| ||
збагачують
| ||
відкривають
|
ІІІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
1. Вправи для самостійної роботи. (Робочий зошит. 3 клас, с. 67.)
1) Він поданих дієслів утворіть і запишіть всі часові форми.
Стояти — стояв, стоїть, буде стояти (стоятиме).
Будувати — ____________________________________
Співати —_____________________________________
ІV.Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.
С. 167, 168 — правило, вправа 422.


Немає коментарів:
Дописати коментар